Att vara ledsen

Idag bestämde jag mig för att gå ut o gå.. jätteskönt. Jag gick o gick.. eller ja.. powerwalk i en timme iaf. Pratar med mamma i telefonen halva vägen med. När jag kommer fram till dörren märker jag att mina nycklar är borta...
Jag har tappat dom på vägen...
Mamma skrattar, jag börjar nästan gråta o kommer självklart fram till att jag måste gå samma runda igen..
Jag ringer Oskar i min klass o frågar om han vill följa med..vill inte gå ensam igen.. O han hänkar på. Det jobbiga är att det börjar bli skymning så vi bestämmer oss för att inte kolla gräs o buskar o sånt utan bara komma runt. "Troligen ligger de ju mitt på trotoaren, jag gick ju precis här o det är inte många som är ute o går"

Tji fick jag..Denna gången tog rundan 1 o en halv timme o inga nycklar hittade.. Jag är hungrig, jag är trött, frusen, gråtfärdig o CSI skulle börja inom 10 minuter, det va också mörkt så att leta mer va uteslutet..

Ringde vaktmästaren.. Han sa att reglerna va att på kvällarna skulle man ringa vaktbolaget så skulle de öppna o att det skulle kosta 600:-. Sen sa han att jag kunde sova hos ngn annan så skulle han komma o öppna imorgon bitti. -men jag ska med en buss hem imorgon bitti kl. 6.30 så det går inte, säger jag o börjar direkt att gråta.. Jag har inte 600 att lägga ut på det..

Han får sympati för mig men säger att jag ska ringa ägaren för han bor inne i stan o han själv bor utanför. Så jag gör det. Han är på en fotbollsmatch i närheten så han kommer inom 15 min. När han kommer säger han att han tar betalt för att släppa in mig.. Han ska ha 300:-????? Why? Jag kan förstå om jag ringer en lördagkväll så han sitter hemma med familjen men nu va han faktiskt 500 m. borta på en fotbollsmatch och där står jag o gråter. Sen säger han också att jag måste byta lås. Nu eller när jag flyttar ut. Det kostar 2000-3000:-.

Jag är arg, jag är ledsen, trött, dock mätt nu, missade CSI, får en räkning på 300 inom ngra dagar..
Bläbläbläblä
Ingen bra dag...
Jag skippar bussen imorgon bitti. Ska egentligen till läkaren kl 9.30 men får ringa dem helt enkelt. Prioriterar att gå ut o gå imorgon bitti när det är ljust o leta nycklar.. Får ta en senare buss..

Kommentarer
Postat av: em

fan vilket trassel. o vilken idiot han va, som krävde pengar, o byta lås o grejer. dumma han!! tycker så synd om di, vilket helvete de blev..

2007-09-18 @ 11:51:09
URL: http://golander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0