Att börja om på nytt

Jag har internet!! Weeee!! =)

Jag måste börja om, börja tänka om och börja leva ett nytt liv. Jag är i en ny stad med nya människor och jag måste släppa allt gammalt som ligger där i bakhuvudet.. men det är svårt, väldigt svårt.

Jag sover dåligt på nätterna för att jag inte kan sluta grubbla på allt. jag är nog en grubblare.. MÅSTE ALLT vara logiskt som jag gör??? Jag blir så trött ibland.. trots att jag tror att jag lägger fram röda mattan för mig själv och att ingenting kan gå fel så går allt fel ibland.

Jag är svartsjuk.. mest på alla som har ngn, jag vill också ha någon.. någon som vill ha mig.. bara mig för den jag är.. låter klyschigt men det är så. Jag är mest svartsjuk på en person.. Vårt liv tillsammans tog slut för ett och ett halvt år sen och han har skaffat en ny tjej (som jag för övrigt tycker om) men jag är svartsjuk, varför ska han ha allt som jag vill ha. Va och fika med honom i helgen när jag va hemma, alltid lika trevligt. Jag tror inte att det finns nån som förstår mig lika bra som han.. och det finns ingen annan som vet allt om mig heller för den delen.

Sen känner jag mig skadad.. Jag tror inte att jag kan träffa en kille utan att tro att han ska stampa på mig. Jag tror alltid att killar är oärliga och att de inte menar allvar.. de vill bara få mig i säng.. Lustigt nog är det, tyvärr, så att de bevisar att jag har rätt om och om och om och om igen.. Det är så det känns iaf. Men jag är ju inte så gammal så hoppas väl att jag hittar rätt tillslut.. men jag vill NU =)

Ibland blir jag blyg, och det går emot  mina principer =) ja, faktiskt. Hur kan jag vara så fruktansvärt "oblyg" när jag ser mig själv som jätteblyg? Jag går emot mig själv, den jag är.. Jag tvingar mig själv att ta till logiken för att finna svar. Svar på allt jag grubblar över, men tydligen är inte alla andra lika logiska som jag och då är det svårt att ta till den metoden. =) Men jag tvingar mig själv ändå att så ofta jag kan använda mig av förnuft och logik, i alla fall i efterhand och i mitt huvud, men snart så tror jag att jag analyserar sönder mig.
Hur slutar jag? Hur somnar jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0