Att sluta röka dag 1

Idag är det dags. Jag har bara varit uppe i några timmar och har redan varit på väg ut genom dörren. Vanorna måste ändras..

Jag vet av erfarenhet att dag 2 är jobbigare än dag 1.. dag 3 är jobbigare än dag 2 men sen blir det lättare. Ett tag...

Låter som en sjukdom, och för mig är det det. Jag är faktiskt beroende av cigaretter. Men det viktigaste är att ändra vardagen utan cig. Förut styrdes vissa delar av dagen av cigaretterna och det finns inte direkt ngt att ersätta med förutom dötid..

Undrar om det är bättre att jag klarar mig genom det här med plåster eller tuggummi eller utan ngt. Vad är bäst? Jag tror själv inte att det är nikotinet i sig utan som sagt vanorna. Sen känns nikotingrejer som sånt gamla tanter har..

Uppdatering kommer. Jag kommer skriva om mina tankar hur det är att sluta, inte hur jag har varit svag o börjat igen.. Har tillome berättat för mamma att jag ska sluta så nu är det skrivet i historien..

Puss alla underbara! Var beredda på lite PMS-aktiga utbrott =)

Kommentarer
Postat av: Julia

Det blir nog bäst utan något trir jag:) Men du vet, bara du skaffar en karl så blir du av med massa dötid haha:D

2007-10-15 @ 13:02:51
URL: http://julianodbrant.blogg.se
Postat av: Bison

Lycka till och om jag tror på dig borde du lyckas eller hur :P Man kan om man vill :)

2007-10-15 @ 15:25:19
Postat av: em

va stark kicki VA STARK!!!! (: haha

2007-10-15 @ 18:41:35
URL: http://golander.blogg.se
Postat av: Christian/Geas

Lyckas du kan du ju alltid ge mig lite tips o råd sen :P Nån gång lär man väl behöva sluta med sina okynnesvanor.. Lycka till iaf, gumman :) Kram

2007-10-15 @ 19:49:56
Postat av: Caroline Johansson

Vet inte om detta är till någon hjälp men jag brukar alltid ifrågasätta att börja röka istället för att sluta röka. Spontant känns det ju sämre att börja med en ovana så när du är som mest röksugen ställ frågan om du vill börja röka igen och om du verkligen är i behov av den istället för att förbjuda det. (Man vill ju alltid ha det som är förbjudet...)Hoppas det går vägen! Kramar

2007-10-16 @ 11:55:12
URL: http://www.lowjump.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0