Att ha ett dilemma

Shit vad jag skriver i min blogg nuför tiden..



Idag efter lektionen som slutade kl.12 och efter lunchen så satte jag mig kvar i skolan för att läsa en bok som hör till kursen. Folk runt omkring mig kommer och går och efter ett tag är jag helt ensam. Då ringer en mobil i soffgruppen breve, jag går dit men hittar ingenting.. Då hör jag en sms-signal och går dit igen.. ja, det ligger en mobil där. Så jag tar med den till mitt bord och lägger den där så att den inte ligger öppet för andra. Det ringer o ringer och jag får lite ångest.. Ska jag svara eller inte? Det kanske är han som ringer (ja, jag visste att det va en han för det va en tjej på displayen).. tänk om han ringer för att höra om han hör den o där sitter jag med hans telefon i handen.. Jag hade fler senarier i huvudet vid det tillfället. Tillslut svarade jag men den mäniskan visste inte var han va o det är ju inte direkt lätt att få tag i honom. Därav mitt dilemma..

Jag har läst så mycket som jag har tänkt, min tvättid hemma har redan börjat, jag måste gå o handla tacos till ikväll..

What to do?

-- Jag ville inte lämna mobilen där den låg.. tänk om det kommer någon oärlig människa
--Jag kunde inte lämna in den för skolan var låst då och alla anställda och lärare hade gått hem
--Jag ville inte ta med mig den hem.. kändes elakt och krångligt
--Jag kunde sitta kvar (han måste ju komma någon gång o leta eller?)

Jag gjorde det sistnämnda.. i en o en halv timme.
Jag hade sumpat tvättiden och mitt dagsschema fanns inte längre.
Jag visste att han hette Marcus. Hmm Marcus, det finns en Marcus som va en fadder under insparken..
Jag kollade telefonboken.. Där hittade jag Johannes, ringde o kollade om han va kvar i skolan.. självklart inte..
Då gick jag hem.. Orka sitta hela dan.. (tog självklart med mig den)

10 min efter att jag gått ringer det självklart i mobilen o jag svarar. Personen på andra linjen låter självklart chockad över att ngn svarat.. hehe. Och självklart är Marcus i skolan så det är bara att traska tillbaka o möta honom..
Han lät iaf glad över att ngn tog hand om den så nu har jag gjort dagens gärning.. minst sagt

Kanske månadens gärning =)
(Jag vet ju själv hur jag skulle reagera om jag hade tappat mobilen, hemska tanke)

Vad skulle ni göra?
Skulle ni åkt hem?
Skulle ni hitta ngn att lämna den till?
Skulle ni hitta ngn utvald i telefonboken att ringa?

Vore intressant att veta om fler hade ängnat samma tid som jag eller om jag är lite för snäll kanske..
Jag har ju ägnat typ en kvart till att skriva om det i bloggen med, hehe

Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Blöh! Sist jag hitta en mobil tog jag upp den och leta upp "hem" & ringde.. för det var en billig sak som jag inte ville stjäla :P
fick 100 kr i hittelön som jag köpte kebab & godis för de va najs

2007-10-13 @ 05:05:36
Postat av: em

åh kicki jag är så stolt över dig!!! shit! du är en fiiin männsika, haha. ses i kväll ;)

2007-10-13 @ 12:04:41
URL: http://golander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0