Att jobba!

Jag är helt slut, men kan ändå inte sova så här dags. Idag jobbade jag men Andreas, han är den ändra delägaren på stället.. Vi pratade tidigt på kvällen om missar som man kan göra som servitör/servitis, typ spilla saker o så. Tiden gick och jag hade ett bord med 4 killar/gubbar som jag smörade in mig hos.. tur det, för när Andreas skulle servera maten med mig så slog han ut en öl i två av killarnas knän. Inte bra.. Men de blev inte arga efter lite mer smörande, men ingen dricks blev det iaf. =( Men men, under kvällen så fick vi ändå sjukt mycket dricks. Fick väl godkänt av chefen med, som för övrigt försökte lura i mig att förlovningsringen sitter på höger hand???



Det är kul när man kommer till ett nytt ställe och det första folk säger är:
-Du är från östergötland va?
-Ja.
-Det hörs!

Sen går det ett tag o då kommer det:
-Du ser så där oskyldig ut..

På nåt sätt så brukar den kommentaren komma. Ser jag så fruktansvärt oskyldig ut?? Varför just definiera mig med det ordet? Oskyldig? Hur ser man ut då?

Som jag tydligen... som sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0