Att glömma saker o ting

Jag kom precis på att jag bara har nämnt hockeyn i typ ett inlägg innan. Inte bra. För er som någon gång har närmat sig mig, i alla fall under en hockeysäsong, vet att jag är sjukt hockeyberoende.. Jupps, sjukt..
Jag är LHC-beroende, o idag får jag gå på hockey! Weee, LHC-SSK. Derby! Brukar bli mycket folk så jag hoppas på det. Sen är det ju hockey på lördag så jag hinner se 2 matcher innan jag åker hem. Mycket bra, mycket bra..
Ja, o för er som inte vet det så jobbar jag på Cloetta center (hockeyarenan Julia, inte chokladfabriken). Jag jobbar uppe hos journalisterna och tar hand om dem så jag går ju då gratis på alla matcher *nöööjd*. Det va extra bra förra säsongen då det va finaler och alla skrapade ihop sina sista sparpengar för at tkunna gå på en match o jag bara traskar in. moahaha. Jag får ju se hela matcherna med, journalisterna vill ju ingenting under matchen. Det är min 3:e säsong som jag jobbar där nu. Lasse Anrell har börjat känna igen mig nu med. Jag, han och Anna (Kramer) snackade ganska mycket med honom under finalerna sist. Han kallade oss för "väldigt trogna supportrar" för vi va ju ALLTID där.

En final trodde vi att vi skulle missa, vi va i Åre då. Så vi sa till Lasse att vi inte skulle komma för vi skulle åka runt 12 på dan från Åre å trodde inte att vi skulle vara hemma förrän runt midnatt, men icke. När vi är i Stockholm och sätter på P4 så kommer vi på att vi har en chans att hinna hem till sista perioden, så det va bara att brassa på. Vi praktiskt taget slängde ut Fresa från bilen utanför honom brassade hem till Anna o sen til lmig för att hämta ackrediteringarna. O vi hann, vi kom en minut innan 3:e skulle börja. I skidkläder, haha. Det va då Lasse sa att vi va några av LHC:s bästa supportrar.

Men vad ska man göra, är man hockeyberoende så är man....

(jaja, ska kompensera med ett/fler roliga inlägg senare :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0