Att förkorta ffs

Jag använder ibland förkortningar när jag skriver på datorn och av någon anledning så gick jag in på wikipedia och kollade dataförkortningar. Väldigt kul när man egentligen ska tentaplugga :D Jag använder mig mest av:

  • iaf - i alla fall.
  • iofs - i och för sig.
  • ffs - For fucks sake, för fan, för helvete.
  • brb - (I'll) be right back, strax tillbaka.

  • btw - by the way, förresten.

Men jag hittade några andra roliga .. låter kul när slang förklaras allvarligt =)

  • 1 - ! - siffran kan utbytas mot tecknet "!" och brukar oftast dyka upp efter en massa utropstecken till exempel "Yes!!!!!!111" med meningen att användaren är för exalterad för att hålla nere shift-tangenten för att skriva alla "!"  (??hehe, What, reds. anm. =))
  • lol - laughing out loud, skrattar rakt ut. Vanligtvis skall betydelsen inte uppfattas bokstavligt utan som en markör för, eller respons på, skämt eller ironi. (Ja, jag har hört den men det va kul beskrivning, reds. anm.)
  • ownd/owned - to own - från: att äga, regera, utklassa någon.
  • roflmao -roling on the floor laughing my ass off,rullar omkring på golvet skrattar arslet av mig 
  • rtfm - read the fucking manual
  • tldr - Too long; didn't read 

Många jag inte visste faktiskt.. 
men jag ska nog börja säga roflmao oftare, kul ord!
O speciellt tldr , då behöver man ju inte ens svara på ett sms.. skicka bara tillbaka tldr.
Moahahaha..

Måste förresten kommentera på ownd. Min mamma frågade för ett tag sen hur det gick på gruppredovisningen i skolan. Då svarade jag: -Vi ägde. Då fick jag som svar: -Vaddå ägde? Hon förstod inte det där "unga snacket" hehe.. kul

Nej, tbax till tentaplugget *Trött* (Vilket kanske märks på flummet)



 


Kommentarer
Postat av: sibbe

"rolf the mjao" är kort för "rolf den mjaoande katten"..

2007-11-29 @ 23:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0