Att analysera

Jag är van att vinna diskussioner, för jag ger mig oftast inte in i en utan att veta att jag har rätt.
Den dummaste diskussion som jag har haft var här i Jönköping när vi ska ut på kåren och står och väntar på en buss. Då börjar Cissi vifta efter en taxi men hon viftar på taxibilar med lyset på taket släckt. Då säger jag att hon kanske ska tänka om och börja vifta efter taxi med lyset tänt. Då går alla, ja ALLA som jag är med dvs typ 6-7 stycken, emot mig och säger att om lyset är tänt så är taxin upptagen. Döh!!??? Dom ger sig inte heller och tycker att jag ska ge mig eftersom jag har alla emot mig och då måste jag ju ha fel. Men jag visste ju att jag hade rätt. Varför skulle de släcka lämpan när de är lediga?? Rent ologiskt, haha

Sen kom jag att tänka på att jag hade en diskussion i lördags om at tjejer analyserar alldeles för mycketr, men fick då reda på at tkillar, ja, de analyserar typ lika mycket de med, kanske inte på samma sätt bara.. hmm, det va en diskussion som jag inte vann om jag kommer ihåg rätt. Inte bra för min image...

Men jag undrar.. är det så? Att killar analyserar smågrejer precis som vi tjejer?

(Nu vet jag inte riktigt hur jag kunde koppla ihop det här med min taxidiskussion riktigt, vad de hade att gör med varandra, men jag tyckte väl kanske att det va kul at ber'ätta vilket trauma jag hade den kvällen, jag va arg i en vecka tror jag...)

Puss

Kommentarer
Postat av: Lovisa

på nåt jävla vänster råkar jag också ut för dom där jävlarna som tror att dom har rätt även fast jag vet att jag har det:P

klart som fan lyset är tänt när dom är lediga;)

2007-11-14 @ 13:51:38
URL: http://loveijsa.blogg.se
Postat av: liten

ja man är ju dum om man hävdar att man har rätt fast man har fel.... Tedde å ja hade en diskution hurvidare vi sätt en film eller inte... han sa at neeej den har vi inte sätt den måste vi se å ja sa neeeej för vi såg den i våras på bio.... å vem hade rätt då :D han kom krypande igår efter jobbe å sa att du vet den där filmen.... ja såg en trailer idag å vi hadde visst sätt den :P

oj va långt d blev.... men jag ger mig aldrig när jag har rätt å blir sååå sur när folk vägrar erkänna att domhar fel...

:P

nu blev d ännu längre :P

2007-11-14 @ 14:43:29
Postat av: Julia

Jag vet att jag har fel för det mesta så brukar ge med mig efter ett tag:) Fast håller mig fortfarande till att bara killar kan vara players och INTE tjejer;)

2007-11-14 @ 15:25:26
URL: http://julianodbrant.blogg.se
Postat av: liten

oj oj Julia där får ja slå hål på det.... tjejer KAN vara players! ja var det en gång i tiden när ja va liten å dum.... killar trodde ibland dom lekte me mig men ja lekte lika mycket me dom.... :D

2007-11-14 @ 16:10:00
Postat av: Kicki

Hahaha, där ser du Julia, du är allt en liten player du, :P

2007-11-14 @ 17:30:20
Postat av: Jana

Killar analyserar minst lika mycket som vi. Bara att de kanske inte ger uttryck för det inför oss.
Har blivit förvånad ett x antal gånger över saker som grabbar fastnat vid och grubblat över, dvs över sådant som man trodde att bara vi tjejer fastnade vid.

2007-11-14 @ 20:42:54
URL: http://froken-j.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0