Att se saker från den ljusa sidan

Jag har svårt att se saker från den ljusa sidan, det känns lite som när jag va i puberteten. Alla mptgångar känns jobbigare än vanligt. Jag har ett tryck i bröstet nästan hela tiden, jag känner mig trött och hängig. Alla nedlåtande kommentarer får mig att brista eller bli förbannad och jag skulle kunna skrika åt nästan alla att bara låta mig va.

Nu har vi bestämt oss för att åka till high chaparall på midsommar, det ska bli skönt att komma bort igen, trots att jag har varit borta lite mycket nu kanske, men har ju inget annat för mig. Jag hoppas bara att jag inte "flyr". Men nu känns det som om det är det jag vill. Jag vill inte vara här, det känns som om alla bara drar i mig på nåt sätt.. jag är ju en sån person som vill vara ALLA till lags, men nu vill jag inte det och det är nog därför jag får lite ångest.

Har kommit på att jag nog måste lära mig att inte göra nåt alldeles ensam, och med att inte göra nåt menar jag inte sova eller kolla tv som jag brukar. Nu till exempel ska jag ut till parken och borsta hunden, sen tänkte jag städa lite och kanske ta en promenad eller nåt. Hmm.. det är lustigt hur känslor kommer fram enklare och bättre när man skriver.. känns skönt att jag alltid har haft lätt för att skriva, trots att jag inte direkt försöker skriva "rätt" i bloggen =)

Puss på er alla härliga människor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0