Att komma bort ett tag..

Nu sitter jag i Göteborg, hos min bror. Jag åkte mitt på dan idag till Mariestad för att hälsa på Cissi när hon jobbar. Kommer hon inte hem så får man helt enkelt åka till henne..

De stog på willys i mariestad och det va ju lite trubbel att hitta dit.. inte till Mariestad, men till willys.. det blev nog lite svordomar och en och annan: Så j-la stort är det väl inte här så willys borde väl ändå ta upp en stor del av stan.. men inte, willys va borta, syntes ingenstans, så jag fick lägga min manlighet åt sidan och fråga efter hjälp.. då hittade jag =)

Väl där försökte de båda (något skadade) telenorarbetarna få mig att ragga kunder till dom, det gick inte.. bara en gång, då jag skulle ut o röka och säger till en kille att "gå in där, så får du en mobil, jag lovar" Han va snabbt framme vid disken =)

Den bästa stunden idag va när jag var mitt ute i skogen, någnstans mellan askersund och laxå, stannar bilen, inser att mobilen har dött och att ingen egentligen vet var jag är (drog ju iväg ganska snabbt) o bara lyssnar på tystnaden.. Om jag inte hade lovat saker (som vanligt) hade jag nog fortfarande suttit där i min sköna sköna ensamhet

Så nu sitter jag här, och tycker faktiskt att det är ganska skönt att bara va.. ingen som drar i en eller förlitar sig på en eller vill nåt eller är ledsen eller glad eller jobbig eller bara allmänt trög och barnslig.. orkar knappt tänka på det just nu.. Jag bara Är! Fruktansvärt skönt!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0