Att Jobba

Shit.. tiden har gått fort.. Kom upp till Sthlm igen i fredags efter att ha varit hemma stan i 3 dagar. Det va skönt att va hemma! Började jobba 17 på fredagskvällen och jobbade till stängning. Jag va hemma strax efter 1 på natten. Då va jag tvungen att lägga en tvätt i maskinen. (pappa kom hem i går så va tvungen att tvätta det jag använt =)) Sen däckade jag direkt på soffan.

Vanligtvis så vaknar jag runt 5-15 ggr på en natt. Jag bara gör det, o har gjort i flera åt. Jag vaknar o vänder mig om, dricker vatten o sen somnar om.. inget lustigt för mig. Natten mellan fre. o lörd. vaknade jag inte en enda gång. Vaknade vid 11 med ett ryck. Kollade på klockan o konstaterade att bussen gick 11.07. Den hann jag inte med. På med kläder, drack en halv kopp kaffe, borstade tänderna o gick till 11.17 bussen mot djurgården. När jag kommer till jobbet kommer min chef o säger "Hej gumman! Jag glömde visst messa dig o säga att du kunde komma senare idag" hmm.. Jag berättade om min morgon.. sen skrattde vi lite o hon sa att jag kunde ta det lugnt o äta lite frukost innan jag började.

Började ändå jobba 12.10 (skulle börja 12) Dagen började som ett helvete. Jag slarvade, tappade saker, vände upp o ner på smörgåsar (värda 125:-/st = Chefen inte glad) Fick ett antal griniga gäster som jag förökte va så trevlig som möjligt mot. Sen tänkte jag gå å ta en cig o varva ner.. sluta va så stressad.. Då kommer hovmästaren o säger "står du här nu igen.. du röker ju hela tiden (varpå han vänder sig mot en annan anställd o säger:) Ja, hon står ju här mer än mig"  då sa jag till honom att jag har jobbat i 4 timmar o det är första gången jag står still.. då sa han.. jaha..ok då.. o sen gick han. Sen började jag nästan gråta.. jag kan ta 3,4,5,6 motgångar men det går en gräns någonstans o då ville jag bara gå hem.

Sen kom chefen o sa att hon ville att jag skulle stänga så det va bara att gå med på. Jag bytte inte om förrän 00.40 på natten, då va jag inne på min 13:e timme. Snacka om att jag va seg. Däckade direkt när jag kom hem o satte alarmet (lika bra) =) Gick upp, åt frukost o åkte till jobbet. Började 12 och slutade 19.30. Sen va det bara att åka hem o städa. Skulle åka o hämta Pappa, Betata o dennis på Arlanda vid midnatt så jag va tvungen att städa lägenheten. (den va inte i ordning efter 3 veckor här helt ensam.) När jag hade hämtat dem tog jag ett glas vin o kom på att det fortfarande kändes som fredag. Snacka om att tiden går fort när man jobbar hela hela tiden.. Men det är i det stora hela jättekul o skönt att jobba. Känns verkligen som om jag gör ngt med min tid istället för att bara sitta på arslet o tycka synd om mig själv.

Har förresten fått en förkärlek till 2 låtar som jag lyssnar på hela tiden. En är HelloGoodbye- In your arms o den andra är Fergie - Big girls don´t cry. Den är gryymmt bra!

Idag behövde jag inte jobba, det regnar.. imorgon ska det me regna så det blir knappast ngt jobb då heller.. sen är jag ledig onsd. torsd. så jag funderar på att åka hem till Lkpg imorgon om det inte blir ngt jobb.

Ikväll kommer madde hit. Vi ska kanske gå på bio. Vet dock inte om vi ska se Harry Potter, Oceans 13 eller Pirates 3. hmm.. Kan inte bestämma mig..

Sitter iaf här o dricker lite vitt vin.. gott som fan =) Skönt att ta det lite lugnt.

Ps: Saknar alla mina muppar i Linköping jättemycket, vi ses snart!

Chip o Hej! Puss

Kommentarer
Postat av: Liten

om du kommer hem får vi se till å ta en fika! Blev ju inte så mycke me d förra gången...pöss

2007-07-23 @ 18:26:27
Postat av: Jana

Big girls dont cry är ruskigt bra. Den går på repeat här hemma! :)

2007-07-23 @ 20:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0