Att hitta nya vänner

Nej, jag är mycket nöjd med de vänner jag har, har inte tänkt att byta ut er :P
Jag undrar bara varför vissa personer verkar tycka att det är lättare att hitta nya vänner istället för att laga de relationer man redan har? Jag vet vissa personer som har skadat sina relationer med sina vänner om och om igen. Kanske beror det på något underliggande psykiskt problem, vad vet jag.. men man borde väl uttrycka sin ånger? Eller åtminstonde erkänna att man har gjort fel?
Om man inte erkänner, försvinner det då?
Knappast...
Sen sitter man där och tycker synd om sig själv för att man är ensam...
Om man då istället tänker steget längre, växer upp och står för hur du HAR betett dig, så behöver du ju inte bete dig så igen...?
Det finns människor som förlåter..
Det finns dock personer som jag aldrig skulle förlåta, för att det finns en gräns för hur lång tid det kan ta och erkänna något eller be om ursäkt..
Jag har också varit ensam, dock skyller jag på att jag var den som inte ville umgås med folk som stack en i ryggen. O alla andra ville vara kompis med den som va mest poppis. Så går det, när man växer upp fortare än alla andra..

Känns det igen?

Jag vill med det här tacka alla mina vänner för att ni tänker lite längre.. =)

Jag älskar er!!


Kommentarer
Postat av: liten

å så finns det även dom som har för mycket stålthet för att förlåta...

jag är hällre ensam än med idioter...

2007-12-11 @ 17:21:09
URL: http://lilltjejan.blogg.se
Postat av: Helena

"men man borde väl uttrycka sin ånger? Eller åtminstonde erkänna att man har gjort fel?"

Instämmer helt! Förstår inte folk som bara låtsas som att inget har hänt och tror att det ska ordna sig av sig själv. Man måste ta ansvar för det man gjort och visa att man vill bli förlåten och att man värderar vänskapen för att det ska kunna bli bra igen.

2007-12-12 @ 13:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0