Att behöva hjälp

Jag behöver eran hjälp.
Jag har nu planerat typ ett år framåt, ja, ni som känner mig vet ju att jag brukar göra så och sen ändra mig 30,000 ggr =)
Jag har tänkt så här;
Jag stannar i Jönköping fram till juni och läser klart detta första år. Sen åker jag förhoppningsvis upp till Stockholm och jobbar över sommaren som sist. Då kan jag förhoppningsvis jobba fram till september i alla fall och tjäna ihop så mycket som möjligt.
Sen har jag oktober månad på mig att bara slappa. (Självklart säger jag upp lägenheten här nere också så att jag slipper hyran) Ja, jag menar ta ett sabbatsår från studierna..
I november så åker jag och Sibbe till Australien, eller ja, fler ställen om jag får bestämma :D Sen stannar vi utomlands hela november och hela december ut. Sen i Januari så tänkte jag jobba någonstans, och kanske läsa upp Matte C. För jag kanske kanske vill gå civilekonom. Det låter kul och så är det en asabra utbildning också. Är jag för dum för att läsa sånt?? (Allvarligt då)
Sen är det ju sommar igen o jobb, jobb jobb. O sen i augusti så åker jag antingen ner till Jönet igen och fortsätter eller så stannar jag i Linkan och pluggar ekonomi..

Såå till frågan...
Tycker ni att jag gör fel om jag tar ett sabbatsår?
Ja menar, jag har ju knappt börjat med studierna...

(bra plan eller dålig plan?)

Kommentarer
Postat av: liten

det är väll helt upp till dig det är ju ditt liv, men är det för att du inte är säker på att du läser det du vill eller är det av någon annan anledning som att du inte är så motiverad till att läsa ja då gör du heelt rätt *tycker jag* ska tilläggas....

2007-12-12 @ 12:32:33
Postat av: Helena

För det första skulle du definitivt klara civilekonomprogrammet! Bara viljan finns så, det är det viktigaste.
Valet beror ju helt på hur det känns nu. Passar din nuvarande utbildning dig? I sånna fall tycker jag det är viktigt att du är medveten om att det är jobbigt att ta upp studierna igen, trots att det bara är 1 års uppehåll. Man måste komma in i en viss takt/rutin och hålla studievanan igång för att det ska gå så smidigt som möjligt. Sen förlorar du ju din klass med om du nu har en sådan (och om du nu trivs med den). Sammanhållning och gemenskap gör mycket för studierna. Självklart går det ju med sabbatsår men det "flyter på" bättre om man i alla fall kör några år i streck tror jag. Men det där är ju helt individuellt.
Man lever ju bara en gång så man ska göra det som man verkligen känner för. Det är nog bara du som vet vad som är bäst för dig som sagt! Du får helt enkelt ta och känna efter riktigt ordentligt vad som är den bästa lösningen för dig.

2007-12-12 @ 13:31:02
Postat av: Julia

men MKV då:( vill ju ha dig hääär! om du blir ek(äckl)onom så slutar jag prata med med dig:)
Nej, man ska följa sitt hjärta och lita på sin intuition:) Därför gör du ju rätt vad du än gör!
Men av enbart egoistiska själ tycker jag du ska fortsätta hänga på HLK.
Kryssa lugnt!
Pusss

2007-12-13 @ 22:49:44
URL: http://julianodbrant.blogg.se
Postat av: e

följ ditt hjärta gumman, oavsätt vad du bestämmer kommer ja alltid finnas för dig. Jag vet att du aldrig tyckt om jkpg.Men de gör inget. vi tycker om dig ändå (;

2007-12-17 @ 19:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0